Nyhetsbrev v. 20

Läs vårt nyhetsbrev för vecka 20 nedan.


Aktuellt

I detta nyhetsbrev vill vi presentera en av våra nya medarbetare på Sodexo Hjälpmedelsservice. Nämligen vår nya chef för Rådgivning och Anpassning i Spånga och Supportcenter i Järfälla, Eva Karlström.

Den 1 april tillträdde Eva Karlström som chef inom Sodexo Hjälpmedelsservice Stockholm. Hon kommer att ansvara för Rådgivning och Anpassning i Spånga och Supportcenter i Järfälla.

Eva har under många år arbetat som Site manager/Enhetschef för Stockholms Syncentral i Sodexo. Hon har tidigare erfarenhet som chef från Habiliterings- och rehabiliteringsverksamhet i olika offentliga som privata organisationer. Nu ser hon fram emot att bli en del av Sodexo Hjälpmedelsservice!

Det är roligt och stimulerande att vara på plats och jag känner mig mycket välkomnad, säger Eva. Det finns mycket att sätta sig in i inom området Hjälpmedel och jag upplever att det finns ett högt engagemang hos våra medarbetare både för patienter/brukare, förskrivare, kunder och verksamheten i stort. Varje dag arbetar vi för att utveckla verksamheten och arbetsprocesser för en ökad kundnöjdhet! Patienterna/brukarna är vårt huvudfokus och tillsammans med förskrivarna/kunderna ska vi skapa en bättre vardag och hälsa för dem vi är till för.

Vi informerar även om att veckan började med fortsatta telefonproblem för knappval 3. Vår leverantör jobbade med felsökning sedan torsdagen 8/5 och åtgärdade problemet på tisdagen 13/5. Kortfattat kunde vi bara använda en telefon istället för våra normala 4 - 5 telefoner, beroende på hur många som ringer in. Detta återspeglar sig även i statistiken nedan då vi haft längre telefontider än vanligt. Vi ber återigen om ursäkt för eventuella problem detta orsakat er!

Statistik Järfälla

Observera att statistiken är övergripande för verksamheten i Järfälla. Detta innebär att punkterna som redovisas är generella för alla kunder. Varav lokala avvikelser hos en enskild kund kan avvika.

Leveranser vecka 19

Hjälpmedel som ska levereras inom 5 dagar

  • 89 %

Hjälpmedel som ska levereras inom 15 dagar

  • 87 %

Leverans av hjälpmedel från basförråd

  • 93 %

Telefoni vecka 20

Totalt inkomna samtal vecka 20: 1618 st

Genomsnittlig tid för samtal att besvaras

  • 00:11:59