Service

Information om reparation och teknisk service.

Hjälpmedelsanvändare

Sodexo Hjälpmedelsservice Stockholm servar och reparerar de hjälpmedel som har förskrivits från verksamheten.

Sodexo hjälpmedelsservice har en stor och välutrustad verkstad i Hallonbergen, där du kan beställa tid för reparation. Normalt får du en tid inom ett par dagar. Vid akuta problem kan du ofta få en tid samma dag.

Boka tid för service/reparation

För att beställa teknisk service, reparation eller besiktningar av dina hjälpmedel kontakta oss på:

Telefonnummer: 08- 5788 5200, knappval 3, 
E-post: supportcenter.hjs@sodexo.com

Service kvällar, nätter och helger (jour)

Nödsituation på grund av att ditt hjälpmedel har gått sönder utanför våra ordinarie öppettider? Ring samma telefonnummer som under våra ordinarie öppettider, 08 5788 5200. Innan du ringer bör du ha tagit reda på vilket registreringsnummer ditt hjälpmedel har.

Definition nödsituation:

  • Om man inte kan ta sig i eller ur sin säng pga att sängen eller lyften är trasig.
  • Om man inte kan ta sig in till toaletten för toalettbesök pga att transportmedlet är trasigt  (rullstol, rollator, duschstol )
  • Om man inte kan transportera sig för att kunna äta/dricka (rollator, rullstol)
  • Om det finns stor risk för att få sår på grund av att din behandlande madrass har gått sönder.

Verkstan.png

Ansvar för service och logistik enligt Vårdgivarguiden