Aktuell leveransinformation

Nedan följer aktuell leveransinformation.


Information gällande leveranser från Sodexo Hjälpmedelsservice 2024-09-20

Förra veckan (vecka 38) hade vi fortsatt hög sjukfrånvaro vilket märktes av på framför allt våra svarstider hos supportcenter.

Vi tvingades dessutom ha telefonen avstängd under vissa delar av dagen för att kunna hålla våra tider för dagliga körningar.

Tyvärr lyckades vi inte komma helt ikapp trots dessa åtgärder, men vi arbetar på att vi ska vara i fas under de kommande veckorna. Och vi tackar verkligen för ert tålamod!

 

När vi nu arbetar med att se över våra rutiner så har vi upptäckt ytterligare ”missuppfattningar” som cirkulerar och som ibland förlänger ledtiden för er här hos oss, och också ger er mer administrativt arbete:

 

  • Att om ett hjälpmedel är restnoterat så får man leverans snabbare om man lägger en till order.
    Det stämmer inte. Utan man får de restnoterade när de väl kommer in på lager.
    Om ni har svårt att hålla reda på vad ni har restnoterat hos oss, skicka ett mail till supportcenter och be om en restorderlista innan ni beställer så hjälper vi er.

  • Att man ska lägga flera ordrar om man beställer olika hjälpmedel med olika leveranstid.
    Det stämmer inte. Lägg allt på en order och skriv i kommentarsfältet att ni vill ha delleverans så skickar vi ut det som finns på lager och resten så fort det kommer in. (Observera att om ni önskar montering innan leverans av en produkt där olika delar har olika leveranstider – så kommer just den produkten i så fall INTE att monteras).

  • Att man behöver lägga en återhämtning för varje individmärkt hjälpmedel som man vill få hämtat.
    Det stämmer inte. Ni kan lägga flera individer på en återlämningsorder.

 

Om du upplever att en leverans inte kommit som den ska eller har en fråga eller synpunkt ber vi fortsatt dig att kontakta mig direkt på telefon 076-502 5438 eller via mail jeanette.jaderqvist@sodexo.com.