Bra att tänka på vid service och reparation

Information och saker som kan vara bra att veta vid service och reparation

Hjälpmedelsanvändare

  • Hjälpmedlet ska vara väl rengjort.
  • Ange aktuellt telefonnummer till person som vi kan kontakta vid frågor om din service/reparation
  • Förskrivare som skriver arbetsorder för service eller reparation, ska beskriva felet så utförligt som möjligt på arbetsordern och lämna telefonnummer till kontaktperson.
  • Det går inte att ändra eller få andra inställningar, funktioner eller tillbehör vid reparation av hjälpmedel. Om något ska ändras måste det gå via din förskrivare.
  • Uppge hjälpmedlets eventuella individnummer. Etikett sitter på hjälpmedlet (börjar oftast med bokstaven P,X,V eller M)
  • Uppge om hjälpmedlet är en specialanpassad produkt.
  • Vid bokat servicebesök väntar patienten i väntrummet. Ta med egen lyftsele för eventuell hjälp vid förflyttning.
  • Eventuell laddare ska alltid medfölja vid service (gäller ej laddare som är fast monterad i vägg eller tak).

Drop-in reparation

Vi tar även emot hjälpmedel på så kallade drop-in tider mellan 08:00-16:30  i vår reception på Rissneleden 16 B i Hallonbergen.

På drop-in tider erbjuder vi följande åtgärder

  • Punkteringar
  • Bromsar
  • Länkhjul
  • Sidoskydd
  • Fylla däck med luft